Terbaik Sepanjang Minggu

Selasa, 10 Jun 2014

[GR SUKAN] BEGITULAH KESUDAHAN API PERJUANGAN SKUAD HOKI NEGARA DI PIALA DUNIA 2014


AKHIRNYA hanya penentuan tempat ke 11/12 menjadi noktah perjuangan skuad campuran senior junior bimbingan Dharmaraj DI KEJOHANAN PIALA DUNIA HOKI 2014 BELANDA.

Semangat dan kejutan yang amat diharapkan mampu dipamerkan di kejohanan tersebut sebagai pasukan underdog yang mencipta beberapa kejutan dalam kejohanan sebelum Piala Dunia gagal menghadirkan gerun dan menyuntik semangat dan mental pemain, tiupan semangat Malaysia Boleh dari penontotn Malaysia yang hadir juga tidak mampu diresap para pemain. Kesudahannya Malaysia tewas kesemua perlawanan kumpulan.

Sebagai pasukan paling lemah sememangnya tiada harapan diletakkan atas skuad ini namun peminat yang sudah lama menanti kelibat skuad hoki terbaik di Asia Tenggara ini mampu sekurang-kurangnya memberikan saingan sengit dan mempamerkan kejutan tersendiri sebagaimana sewaktu menjadi tuan rumah pada tahun 2002

Namun mungkin kerana matlamat yang diletakkan hanya untuk layak beraksi di kejohanan utama ini atau mungkin juga para pemain telah mencapai kemuncak dan klimaks prestasi sebelum kejohanan ini menyebabkan rata-rata pemain mempamerkan aksi hambar tidak seperti kebiasaan. Atau mungkin juga pemilihan skuad terakhir tidak kena? Atau mungkinkah terdapat percakaran yang masih ada antara senior dan junior?

Tiada siapa yang tahu dan kita harap skuad hoki kembali perkasa di masa akan datang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...