Terbaik Sepanjang Minggu

Jumaat, 1 Mac 2013

[GR INFO] Apa definisi 'Tanggung Kerja'?

Menanggung Kerja

  • Seseorang pegawai diberi kelulusan menjalankan tugas dan tanggungjawab suatu jawatan lain yang sama, lebih tinggi, atau lebih rendah tarafnya (bukan jawatan dibawah kawalannya) disamping menjalankan tugas jawatannya sendiri.
  • Menanggung kerja bagi 1 jawatan sahaja dalam satu-satu masa.
  • Layak dibayar elaun jika tidak meninggalkan tugas bagi:-
    • 28 hari berkerja berturut-turut; atau
    • 14 hari berkerja berturut-turut jika pernah menanggung jawatan yang sama.
  • Hari berturut-turut termasuk:-
    • cuti kelepasan am;
    • cuti mingguan;
    • cuti rehat sebab kecemasan; atau
    • cuti sakit terkumpul tidak lebih 5 hari.
  • Tidak layak jika meninggalkan tugas 14 hari berturut-turut termasuk kelepasan am dan cuti mingguan.
  • Layak dibayar elaun lebih masa setelah ditolak 2 jam 15 minit daripada waktu berkerja pejabat.
  • Kadar Elaun 25% daripada gaji permulaan pada P1T1 jawatan yang ditanggung kerja.
Sila rujuk PP.17/2007 – Peraturan Penanggungan Kerja Perkhidmatan Awam 

SUMBER: BLOG KEPTAN BP 


Catatan :- Megat Terawis =P "Like Facebook Page : http://www.facebook.com/pages/GuRiNdAm-RaSa/202342826515715

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...