Terbaik Sepanjang Minggu

Khamis, 29 Ogos 2013

[GR SHARE] TIDAK SEMUA RASA TERHINA DAN MALU DENGAN STATUS IBU TUNGGAL

 Salam,

Saya pun berumur 39 thn dan single mom for one. Alhamdulillah tuhan permudahkn utk dpt kerja setelah comp sebelom ni tutup angkara boss yg tamak. Kalau x kerja mcmana la nk bayar sek anak, sewa rmh, taska, kereta hmm semua perlukan duit. Mmg bersyukur rezeki anak tu ada dan yg paling tak sangka dlm ramai2 yg dtg interview, saya yg terpilih. Agaknya sbb status ibu tunggal. Bila fikir semula jgn la mengeluh dgn status ini dan saya rasa bertuah pula x pernah rasa terhina atau dihina malah bahagia hidup berdua dgn anak. Percaya lah rezeki anak.

Sorry melalut pulak kan sekadar nk share cerita. Saya tgk pn. Noor ada expertise and experience rasanya x susah nk crk keje lbh2 lg dlm bidang account yg rata2 org cina yg pegang. IT pun ramai cina yg pegang. Jika pn noor minat dlm bidang marketing, ada transport saya bole recommend dgn kwn saya dlm bidang pengiklanan. Gaji dan komisyen lumayan janji rajin ganjarannya ada.

Sekian, jika pn noor berminat, email pd saya.

Terima kasih dan selamat hari raya. Hidup untuk dilalui bukan untuk dirancang. Bersyukur sentiasa in sha allah cukup dgn apa yg kita dpt.

Liya
Kl
............................................................................................................

PAPARAN di atas diambil dalam satu forum yang mencari pekerjaan untuk ibu tunggal. Menariknya beliau dengan bangga mengakui bahawa status ibu tungall bukan untuk diratap dan dirintih namun harus dimanipulasi sebagai sesuatu yang membawa tuah dalam kehidupan

Betapa untung sebenarnya ibu tunggal di Malaysia ini kerana mereka mendapat perhatian dan keistimewaan dari kerajaan. Pelbagai peluang serta ruang telah disediakan untuk golongan ini bagi meningkatkan produktiviti terutama dalam aspek ekonomi. Tidak seperti mereka yang mendapat status bapa tunggal yang langsung tidak dipandang sebagai golongan yang perlu dibantu seumpama ibu tunggal

Jadi bersyukurlah, jangan malas untuk naik turun mencari peluang yang telah disediakan

..............................................................................................

Catatan :- Megat Terawis =P "Like Facebook Page : http://www.facebook.com/pages/GuRiNdAm-RaSa/202342826515715

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...