Terbaik Sepanjang Minggu

Rabu, 22 Jun 2011

DARI BTN KE BINGKAS



MINGGU ini agak memenatkan diri aku..Yeala bermula Jumaat yang lepas aku menjadi pengiring pelatih-pelatih PKM Negeri PP untuk menjalani Kursus BTN di Kem BTN Kaki Bukit, Perlis. 4 hari 3 malam aku berkampung di sana bersama beberapa pegawai pengiring dari negeri lain.

Kem yg terletak agak terpencil (lebih kurang 4 ke 5 km jarak yg kena lalu dari jln utama ke kem. Jalan kecil sunyi tanpa lampu, berbukut-bukit,selekoh yg tajam mnyebabkan aku sndiri xkn lalu sorang diri) memang memberikan kedamaian. Kiri kanan bukit bukau serta hutan belantara mengelilingi kem tersebut. Rumah Tamu yg aku diami bersama 3 lagi sahabat agak jauh dari penginapan pelatih serta fasi&jurulatih. Kiranya kami yg penghujung la...agak menyeramkan. Cukup besar dengan 3 buah bilik. Ada tv tapi tidak berguna kerana tiada sebarang siaran dapat diperoleh..ASTRO pun xde..mnjadikan rumah tersebut amat sunyi

Apapun aku lalui juga 4 hari di rumah tersebut....mujur ada laptop dan Xternal hardisk yg penuhb dgn filem menemani kami sepanjang di situ..hehehe

Hari ini, Selasa pula awal pagi aku bertolak ke Jitra. Tapi agak lewat juga la..letih x hilang lagi..hehehe. Tambahan hujan dipertengahan jalan yg agak lebat menyebabkan aku terkandas lebih sejam juga. Dah la xtahu di mana letaknya SK tersebut.Mujurlah ada teknologi kan,GPS...amat membantu aku. Tiba juga aku ke Program BINGKAS di SK tersebut....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...