Terbaik Sepanjang Minggu

Selasa, 16 Oktober 2012

[GR HOT] PROTON SUV TERBARU !! JOM TENGOK

yEA...YA!!! NI bukan rekaan semata-mata atau khabar angin tapi ini ialah realiti. Sebuah SUV keluaran anak syarikat Proton, Lotus Engineering telah dibangunkan dikenali sebagai Youngman SUV
Menurut sumber ianya telah dipandu uji di jalanraya, namun malangnya ianya hanya dikeluarkan untuk pasaran Negara China..Adehh!!


Melayukini.net – Gambar Proton SUV (Spy Shot) | Youngman SUV iaitu model yang dibangunkan oleh anak syarikat Proton Lotus Engineering ditemui sedang diuji di China. Menurut sumber, ianya menyerupai SUV konsep Lotus APX yang pernah dipamerkan oleh Proton satu ketika dulu. Model ini diura-urakan akan juga dikeluarkan sebagai model Proton dan bakal menjadi SUV pertama syarikat itu. Sebelum ini ada juga spy shots rekaan dalaman SUV ini tetapi dashboardnya kelihatan seperti model Youngman L5 dan agak tidak ergonomik.

Diharapkan itu bukanlah final produk untuk SUV ini. Jika termasuk SUV ini, Lotus Engineering telah membangunkan 2 model di China iaitu model L5 dan SUV ini. Model L5 juga mempunyai rekaan yang bagus dan kenapa tidak Proton menjualnya di negara kita. Jom lihat gambar proton suv di bawah ini.

Melayukini.net - Secara keseluruhannya, proton SUV tampak menarik dipandang dari pelbagai sisi. Walaubagaimanapun difahamkan model ini hanya dijual di China mungkin. Proton SUV ini juga telah dibangunkan oleh anak syarikat Proton Lotus Engineering.
ps: Entah2 harganya lebih murah berbanding di negara sendiri tak? :P

Catatan :- Megat Terawis =P "Like Facebook Page : http://www.facebook.com/pages/GuRiNdAm-RaSa/202342826515715

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...